نكوداشت 'حكیمی 'بزرگداشت نخبگی و تاكید بر آرمان گرایی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ' بهمن دری ' عصر دوشنبه در آیین نكو داشت 'محمود حكیمی' نویسنده، محقق و پژوهشگر معاصر با اشاره به اینكه استاد حكیمی همواره از بیان لفظ استاد خوشش نمی آمد گفت: خود ایشان در برابر دیگران لفظ استاد را به كار می‌برند.

وی با یاد آوری اینكه محمود حكیمی به گردن چند گروه از جمله كتابخوان‌ها حق بزرگی دارد خاطر نشان كرد: بنده ، كتابخوانی خود را مدیون وی هستم ، این نویسنده با آثار خود مرا مجذوب مطالعه كتابهای دینی كرد .

رییس هیات امنای بنیاد ادبیات داستانی در ادامه با بیان اینكه هم ‌نسلان ما و نویسندگان پس از انقلاب متاثر از آثار حكیمی بودند عنوان كرد : این استاد سهم بزرگی در ادبیات دینی ایران دارند .

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تصریح كرد: باید اذعان داشت كتاب‌های استاد حكیمی كمك بسیاری به كتابخوانی دینی ما كرد.

دری به ویژگی مناعت طبع استاد حكیمی اشاره كرد و افزود : حجب و حیا ، طبع این نویسنده است كه پس از 33 سال از گذشت انقلاب هنوز نكوداشتی برای وی برگزار نشده است ، احساس می كنم با گذشت این زمان هنوز كودك درون وی فعال است.

وی با قدردانی از برگزار كنندگان این برنامه ارزشمند گفت :تقدیر از یك خادم عرصه فرهنگ مكتوب بیش از هر چیز بزرگداشت نخبگی و آرمانگرایی در كشور است.

دری به برپایی 70 نكوداشت در سال گذشته اشاره كرد و افزود : طی 10 سال گذشته تنها 2 یا 3 نكوداشت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم اما در سال گذشته به همت این مجموعه 70 آیین نكوداشت برگزار شده و از شخصیت‌های برجسته‌ای تجلیل به عمل آمده است اما در عرصه ادبیات داستانی بنیاد، آغاز گر این حركت شده كه امیدوارم این شروع منجر به برگزاری بزرگداشت‌های دیگری هم باشد.

وی با یاد آوری اینكه باید هدفمان برگزاری نكوداشت برای اساتید در قید حیات باشد گفت : البته از دیگر اساتیدی كه در بین ما نیستند نیز باید تجلیل صورت گیرد .

آیین نكوداشت استاد 'محمود حكیمی 'عصر امروز به همت بنیاد ادبیات اسلامی و با حضور 'سید محمد حسینی 'وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، 'بهمن دری' معاون فرهنگی وزیر، 'محمد حسنی 'مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی و جمعی از مسوولان فرهنگی كشور فرهیختگان و اهالی قلم در در پژوهشگاه فرهنگ، هنر برگزار شد.

فراهنگ **1630**1832*





:: برچسب‌ها: اقیانوس , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: